Авторизація

 

У 8, 9,11 класах проводилось дослідження явища булінгу в шкільному середовищі. Було використано анкету на виявлення проявів насильства чи булінгу у класі. 

Письмовий аналіз ситуації.

Загалом в опитуванні взяло участь 59 учнів

  Щодо 8-го класу. В опитуванні взяло участь 19 учнів.

  Переважно усі досліджуванні погоджуються із тим, що потрібно реагувати на насильство. Зокрема – 17 учнів (90%),2 учнів (10%) - не погоджуються. 1 учень (5%) не знає , як діяти у такій ситуації.

  На запитання «Чи є насилля з боку школярів в твоєму класі?» учні відповіли: «так» - 1 учень (5%), «ні» - 18 учнів (95%). На запитання «Чи є у твоєму класі учні, схильні до різноманітних агресивних проявів, та булінгу: 3 учнів(15%) вважають «так»,12 учнів (63%) вважають «ні», 4 учнів (22%) – не можуть відповісти. На запитання «Чи переважає психологічне насильство над фізичним під час проявляння зневаги, не врахування думки інших?» учні відповіли: «так» - 5 учнів (26%), «Ні» - 3 учнів (15%), «не знаю» - 11 учнів (58%).

  Чи завжди насильство карається? Щодо даного питання учні дали наступні відповіді: «так» - 3 учнів (13%),«ні» - 3 учнів (13%), «не знаю» - 13 учнів ( 68%). На запитання «Чи ставишся ти до проявів агресії негативно?» учні відповіли: «так» - 9 учнів (47%), «ні» - 5 учнів (26%), «не знаю» - 5 учнів (26%). На запитання «Як ви думаєте, чи можна уникнути насильства у школі?» діти відповіли: «так» - 16 учнів (85%), «не знаю» - 3 учнів (13%). Чи володіє дитина стресостійкістю та чи може протистояти тиску з боку булерів? Учні відповіли: «так» - 10 учнів (53%), «ні» - 2 учнів (10%), «не знаю» - 7 учнів ( 37%). Є позитивним те, що практично усі діти знають до кого звернутися по допомогу у випадку боулінгу - «так» - 17 учнів (90%), «ні» - 2 учнів (10%).

   Щодо 9 класу. В опитуванні взяло участь 19 учнів.

  Майже усі досліджуванні погоджуються із тим, що потрібно реагувати на насильство - 17 учнів (95%),2 учнів(11%) - не погоджуються. На запитання «Чи є насилля з боку школярів в твоєму класі?» учні відповіли: «так» - 2 учнів (11%), «ні» - 11 учнів (58%),«не знаю» - 6 учнів (32%). На запитання «Чи є у твоєму класі учні, схильні до різноманітних агресивних проявів, та булінгу: 8 учнів(42%) вважають «так», 6 учнів (36%) вважають «ні», «не знають» - 5 учнів(26%).

  На запитання «Чи переважає психологічне насильство над фізичним під час проявляння зневаги, не врахування думки інших?» учні відповіли: «так» - 8 учнів (42%), «ні» - 5 учнів (26%), «не знаю» - 6 учнів (32%). Чи завжди насильство карається? Щодо даного питання учні дали наступні відповіді: «так» - 1 учень (5%), «ні» - 14 учнів (74%), «не знаю» - 4 учнів (24%). На запитання «Чи ставишся ти до проявів агресії негативно?» учні відповіли: «так» - 16 учнів (84%), «ні» - 1 учень (5%), «не знаю» - 2 учнів (11%). На запитання «Як ви думаєте, чи можна уникнути насильства у школі?» діти відповіли: «так» - 16 учнів (84%), «ні» -1 учень (5%), «не знаю» - 2 учнів (11%). Чи володіє дитина стресостійкістю та чи може протистояти тиску з боку булерів? Учні відповіли: «так» - 12 учнів (63%), «ні» - 3 учнів (16%), «не знаю» - 4 учнів (24%). Є позитивним те, що практично усі діти знають до кого звернутися по допомогу у випадку булінгу - «так» - 14 учнів (74%), «ні» - 3 учнів (16%), «не знаю» - 2 учнів (11%).

Щодо 11 класу. Досліджено анкети 21 учня.

  Усі досліджуванні погоджуються із тим, що потрібно реагувати на насильство - 21 учнів (100%).На запитання «Чи є насилля з боку школярів в твоєму класі?» учні відповіли: «так» - 0 учнів (0%), «ні» - 17 учнів (81%),«не знаю» - 4 учень (20%). На запитання «Чи є у твоєму класі учні, схильні до різноманітних агресивних проявів, та булінгу: 4 учнів(19%) вважають «так», 10 учнів (48%) вважають «ні», 7 учнів (33%) – не можуть відповісти. На запитання «Чи переважає психологічне насильство над фізичним під час проявляння зневаги, не врахування думки інших?» учні відповіли: «так» - 13 учнів (62%), «ні» - 6 учнів (28%), «не знаю» - 2 учнів (10%).

  Чи завжди насильство карається? Щодо даного питання учні дали наступні відповіді: «так» - 1 учень (5%), «ні» - 20 учнів (95%). На запитання «Чи ставишся ти до проявів агресії негативно?» учні відповіли: «так» - 13 учнів (62%), «ні» - 2 учнів (10%), «не знаю» - 6 учнів (28%). На запитання «Як ви думаєте, чи можна уникнути насильства у школі?» діти відповіли: «так» - 16 учнів (76%), «ні» - 3 учнів (15%), «не знаю» - 2 учнів (10%). Чи володіє дитина стресостійкістю та чи може протистояти тиску з боку булерів? Учні відповіли: «так» - 18 учнів (86%), «ні» - 3 учнів (14%). Є позитивним те, що практично усі діти знають до кого звернутися по допомогу у випадку булінгу - «так» - 15 учнів (71%), «ні» - 4 учнів (19%), «не знаю» - 2 учнів (10%).

   Було проведено профілактичне заняття з елементами тренінгу «Не смійся з мене» щодо запобігання булінгу в учнівському колективі та толерантному відношенні один до одного.

Памятка для батьків

Як припинити третирування дитини у школі та допомогти їй?

1.Перш за все необхідно вдома ліквідувати атмосферу, що сприяє перетворенню дитини на «жертву». Ніякої надмірної опіки чи, навпаки деспотизму, покарань та побиття за провину.

2. Обовязково запитуйте дитину, як у неї справи в школі, маючи на увазі не тільки оцінки,а й відносини з однокласниками. Обережно задавайтезапитання,оскільки цькування може бути не тільки відкритим, але й прихованим,пасивним, наприклад: небажання сидіти за однією партою, грати в одній команді, ігнорування тощо. Якщо ви відчули певні негаразди,поговоріть з дитиною та її класним керівником.

3. Якщо булінг уже відбувся, зважте його масштаби. Якщо це проблема між двома дітьми,яка може бути залагоджена власними силами,краще надати дитині можливість самостійно розібратись та навчитись відстоювати власні інтереси.

4. Якщо ж третирування набуло вже великих розмірів, проаналізуйте разом з дитиною,чи зможе вона захистити себе та відновити свій авторитет у класі. Наприклад, якщо дитину дражнять з-за надмірної ваги варто записати її у спортивну секцію.

5. Якщо ваша дитина дуже скромна та невпевнена у собі – допоможіть їй стати більш впевненою, адже підвищення самооцінки робить людину більш врівноваженою та терпимою до цькувань оточуючих.

6. У особливо важких випадках, якщо ваша дитина, з певних причин, стала вигнанцем у класі, приверніть увагу класного керівника та шкільного психолога до проблеми. В цьому випадку вам конче необхідною буде допомога фахівців.

7. Пам’ятайте: ваша любов та підтримка допоможуть дитині впоратися зі складною ситуацією.