У 6-их (А,В,Г) – 7-их (А,Б,Е) класах проводилась діагностика згуртованості колективу.
Письмовий аналіз ситуації.
Був використаний тест «Я і колектив»; визначення індексу згуртованості класу. Згуртованість колективу - параметр, який вказує на ступінь інтеграції колективу,його згуртованість в єдине ціле.
Дані методики допомагаютьзрозуміти, наскільки дружнійта злагоджений колектив,чи існує поняття взаємодопомоги. В анкетуваннівзяло участь загалом 145 учнів.
У 45% опитуваних – визначено високий рівень згуртованості,а 40% опитуваних – середній рівень згуртованості. 15% опитуваних – низький рівень згуртованості.
Класи відносно дружні, взаємовідносини у однокласників хороші, у колективі панує позитивна атмосфера.
Поради класним керівникам для згуртування класу
Для поліпшення психологічного клімату в дитячому колективі відомий американський психолог Роберт Марзано радить:
- звертатися до дітей на ім’я;
- допомагати дітям відчути свою значущість, що вони визнані як ним, так і ровесникам;
- частіше використовувати виховні та методичні можливості гумору;
- поганий настрій учителя не повинен впливати на дітей;
- оптимістична установка, віра в дитину – запорука позитивного психологічного комфорту в колективі;
- бути щедрим на похвалу;
- педагогічний такт – засіб гармонізації спілкування;
- невимушено розмовляти з учнями про їх інтереси;
- забезпечувати педагогічну підтримку;
- спиратися на сильні сторони дитини.
Рекомендації:
1.Сприяти підвищенню соціального статусу учнів якими «нехтують», проводити з ними індивідуальну роботу по їх всебічному розвитку, формуванню у них навиків спілкування з однолітками.
2.Вести роботу по подальшому розвитку згуртованості колективу, сприяти розвитку дружніх взаємин між учнями.
3.Приваблювати до активної суспільно-корисної роботи дівчаток та хлопчиків.