Іноді батьки стикаються з тим, до чого зовсім були не готові. На жаль, буває так, що вчора ваш малюк був доброзичливою і життєрадісною дитиною, поводився слухняно і в цілому приносив тільки радість, а сьогодні він став вам грубити.
Батьки часто впадають в ступор. Як бути? Що робити? Не звертати уваги і виховувати так, як ніби нічого не сталося або пустити в справу суворі методи виховання? Батьки часом розходяться в думках, намагаються спробувати все і відразу, найчастіше у них нічого не виходить, що погіршує ситуацію.
1. Правильно постав задачу! Не думай, як змусити себе вчитися, а думай, як почати добре вчитися. Не примушуй себе (підсвідомість буде чинити опір насильству), а плануй! Постав мету отримати в семестрі по предмету "Х" на бал більше, ніж зараз, і підсвідомість тут же знайде шляхи вирішення цього завдання.
2. Знайди мотив (причину, стимул) вчитися добре. Мотивація може бути різна: найчастіше це якась перспектива (приз). Вона може бути близькою (Після вдало складених іспитів я поїду в подорож) або довгострокової (Ось вивчусь і стану президентом!). Мотивація у кожного своя.
3. Облаштуй робоче місце. Банально, але факт. Можливо, лежачи на дивані з планшетом приємніше займатися, але доведено, що в лежачому положенні людина розуміє і запам’ятовує гірше і повільніше, це пов’язано з фізіологією.
У 6-их (А,В,Г) – 7-их (А,Б,Е) класах проводилась діагностика згуртованості колективу.
Письмовий аналіз ситуації.
Був використаний тест «Я і колектив»; визначення індексу згуртованості класу. Згуртованість колективу - параметр, який вказує на ступінь інтеграції колективу,його згуртованість в єдине ціле.
Дані методики допомагаютьзрозуміти, наскільки дружнійта злагоджений колектив,чи існує поняття взаємодопомоги. В анкетуваннівзяло участь загалом 145 учнів.
У 9-их класах проводилась діагностика професійних інтересів в учнівському середовищі.
З учнями було проведено методику задля визначення типу майбутньої професії (за методикою Є. Клімова ),методику «Профіль» (модифікація «Карти інтересів»).
Письмовий аналіз ситуації. Загалом в опитуванні взяло участь 39 осіб.
51% досліджуваним притаманний тип професій - «людина – людина». Праця людей цієї групи професій пов’язана із:
- вихованням, навчанням, тренуванням других людей (вихователь ДНЗ, дитячих будинків, викладачі в школах та інших навчальних закладах, майстер виробничого навчання, спортивний тренер);
- медичним обслуговуванням людей та доглядом за ними (лікар, зубний технік, медична сестра);
- правовою допомогою (суддя, адвокат, юрисконсульт, працівник міліції );