У 8, 9,11 класах проводилось дослідження явища булінгу в шкільному середовищі. Було використано анкету на виявлення проявів насильства чи булінгу у класі.
Письмовий аналіз ситуації.
Загалом в опитуванні взяло участь 59 учнів
Щодо 8-го класу. В опитуванні взяло участь 19 учнів.
Переважно усі досліджуванні погоджуються із тим, що потрібно реагувати на насильство. Зокрема – 17 учнів (90%),2 учнів (10%) - не погоджуються. 1 учень (5%) не знає , як діяти у такій ситуації.
На запитання «Чи є насилля з боку школярів в твоєму класі?» учні відповіли: «так» - 1 учень (5%), «ні» - 18 учнів (95%). На запитання «Чи є у твоєму класі учні, схильні до різноманітних агресивних проявів, та булінгу: 3 учнів(15%) вважають «так»,12 учнів (63%) вважають «ні», 4 учнів (22%) – не можуть відповісти. На запитання «Чи переважає психологічне насильство над фізичним під час проявляння зневаги, не врахування думки інших?» учні відповіли: «так» - 5 учнів (26%), «Ні» - 3 учнів (15%), «не знаю» - 11 учнів (58%).
У 7, 10 класах проводилось діагностичне дослідження щодо визначення схильності до суїцидальної поведінки учнів. Було використано анкету на визначення схильності до суїцидальної поведінки учнів (за М. Горською).
Письмовий аналіз ситуації. Підраховуючи результати, питання було поділено на 4 шкали:
I. шкала тривожності;
II. шкала фрустрації;
ІІІ шкала агресії;
ІV шкала ригідності.
Шкала тривожності - визначає рівень здатності індивіда до відчуття тривоги. Шкала фрустрації - виявляє ступінь розчарування, яке виникає через реальні або уявні перешкоди, що заважають досягненню мети. Шкала агресії - виявляє підвищену психологічну активність, прагнення до лідерства через застосування сили до інших людей. Шкала ригідності – ускладнення у зміні визначеної суб'єктом діяльності за умов, що така перебудова справді потрібна. Психолог чи соціальний педагог додає всі бали за 4 шкалами і визначає показник схильності до суїцидальної поведінки.
У 2,3,4,5 класах було проведено діагностичне дослідження щодо вивчення та реальної оцінки особливостей шкільного мікросередовища в класі, статус дитини в колективі; дослідження пізнавальної діяльності.
Учням пропонувалися листи з готовим зображенням сюжету: дерево і розташовані на ньому і під ним чоловічки. Кожен учень отримує лист з таким зображенням (але без нумерації фігурок).
Завдання дається в такій формі:
- Розгляньте це дерево. Ви бачите на ньому і поруч із ним безліч чоловічків. У кожного з них - різний настрій і вони займають різне положення. Візьміть червоний фломастер і обведіть того чоловічка, який нагадує вам себе, схожий на вас, ваш настрій у школі і ваше становище. Тепер візьміть зелений фломастер і обведіть того чоловічка, яким ви хотіли б бути і на чиєму місці ви хотіли б перебувати.
Письмовий аналіз ситуації: загалом участь в дослідженні взяли близько 85 учнів. Усі були позитивно налаштовані на виконання завдання та охоче виконували його.
У 7, 8, 10 класах проводилось діагностичне дослідження щодо виявлення рівня знань в учнів з проблем тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії. Було використано анкету «проблема шкідливих звичок для учнів».
З проведеного дослідження можна скласти письмовий аналіз ситуації, яка склалася в класах. «Наркогенного ризику» у класі не виявлено.
Основним і достовірним джерелом інформації про шкоду алкоголізму, наркотиків, тютюнопаління є – батьки, теле - і радіо передачі, школа.
У 8-7-их класах було проведено діагностичне дослідження щодо профілактики інтернет-залежності в учнівському середовищі, превенція ігроманії. Було використано анкету Кімберлі Янг.
Письмовий аналіз ситуації:
У 73% досліджуваних варто враховувати вплив Інтернету на їх життя. У 35% досліджуваних – показники в нормі.
Велика кількість дітей почали використовувати інтернет не тільки для навчання чи пошуку інформації, а як засіб соціального життя. Згодом з'явились чати, сайти знайомств, соціальні мережі, тощо. Відповідно до нових діагностичних рекомендацій, інтернет-залежною визнається людина, яка проводить в мережі не менше шістьох годин на день і у якої спостерігався щонайменше один з симптомів залежності протягом попередніх трьох місяців.
У 8-их, 9-их класах було проведено соціально-педагогічне дослідження щодо виявлення насильства учнів у сім’ї, класі та позашкільному середовищі.
Письмовий аналіз ситуації:
Усі учні обізнані, що таке насильство і які його прояви існують.
Усі досліджувані вбачають під насильством: побиття іншої людини, моральне приниження інших людей, залякування іншої людини та обмеження свободи вибору іншої людини, а також вимагання грошей від людей. Можна припустити, що учні зійшлися на думці ,що насильство це в першу чергу фізичне та моральне. Більшість досліджуваних скоювала незначні види насильства, зокрема залякування, приниження, ігнорування почуттів.